Mikolai Bertics Mihály honlapja

MEGTÉVESZTÉSEK…

MegtévesztésekMegtévesztések komédiája

A telefon hosszan, kitartóan csengett, míg az asszony kijött a fürdőszobából és fölvette a kagylót.
– Halló! Tessék!
– Fábián Lászlónéval beszélek? – kérdezte egy negédes, női hang.
– Személyesen!
– Én XY. Vagyok a … marketing menedzsere. Engedje meg, hogy elsőként gratuláljak. Önök nyertek egy kedvezményes vásárlói kártyát.
– Igen? – kérdezte meglepetten Fábiánné. Köszönjük szépen! Ez ideig nem túl gyakran voltunk nyertesek.
– Nos – folytatta az erőltetően kedves női hang – (megérti ezt az ember) – a vásárlói kártyát ünnepi vacsora keretében szeretnénk átadni. Ráérnének a kedves férjével holnap este hat órakor a Nagyerdei … Szállóba eljönni?
– Igen. A férjem jelenleg nincs itthon, de tudomásom szerint holnap este Ő is ráér.
– Akkor lefoglalok két helyet a részükre, és feltétlenül elvárjuk Önöket. A szálló bejáratánál X. kartársnő fogja várni a vendégeket. Kérésünk csupán annyi, hogy mutassák fel neki személyi igazolványaikat.
Kölcsönös elköszönés, majd hamarosan megérkezett a férj, és megtudta a nagy újságot. Kissé gyanakodott, ám másnap este mégis készülni kezdett a házaspár az eseményre.
A feleség egyik kedvenc kosztümjét öltötte magára, s a férj is alkalomillően megadta a módját.
Öltönyéhez és ingéhez megfelelő színű nyakkendőt kötött.
A szálló bejáratánál viszont senki sem várta őket. A recepciónál érdeklődésükre azt mondták, hogy foglaljanak helyet a hallban. Itt már néhány, szinte kivétel nélkül, nyugdíjas házaspár ült. Mivel meleg volt bent Fábiánék is (jobb híján) a kabátokat a szék karfájára helyezték. Ülőszomszéduk, egy náluk idősebb házaspár, velük együtt találgatja, hogy vajon hol is húzzák ki a
szerencsés nyertesek nevét és, hogy az a bizonyos „kedvezményes kártya” majd, mi mindenre jogosítja fel őket.? A házaspárok nő tagjai mosószerekre-, netán praktikus ruházati cikkekre gondolnak. Körülbelül negyedórányi késéssel megjelenik egy bordó-, menedzserruhás férfi, majd két sötét szoknyás-, fehér blúzos-, fiatal hölgy. Mindenkinek bemutatkoznak, majd felkísérik a vendégeket a második emeletre. (Lift van).
Egy nem túl barátságos, félhomályos helyiségbe jutnak, ahol egy hatalmas fogasra helyezik a kabátokat a meghívottak. Körben kis asztalok, bordó színű terítőkkel, de teríték nélkül. A bútorzat eléggé kopott, egy ócska, kopott függöny mögül halk, diszkrét zene hallatszik, árad. A szervezők a vendégeket úgynevezett „kiscsoportok”-ra osztják egy-egy asztalhoz egy, illetve hét házaspár ül, s mindegyik asztalhoz jut egy-egy újonnan érkező menedzser. Újabb bemutatkozások.
A Fábián házaspár asztalához egy 20-22 év körüli menedzser hölgy ül. Egy férfi ismét köszönti az egybegyűlteket. Elmondja, hogy ők valamennyien a … Hotel Club alkalmazottai. Ez egy szállodalánc és, hogy mindenekelőtt egy videofilmet szeretnének levetíteni a vendégeknek, s az olyan lehetőségeket mutat be, amelyek képesek megváltoztatni (jó értelemben) a vendégek életét(!).
Indul a film. Bársonyos hangú, ismert filmszínész kommentálja a látnivalót. A Zemplén-hegység lábánál elterülő szuper-szálloda lakosztályai, fürdőmedencéje, majd a szolárium, szauna és egyéb látványosságai, különböző szolgáltatásai tűnnek fel a képsorokon. Szuper-szálloda, szuper-vendégek: minden szuper, ötcsillagos…
– Tetszettek Önöknek a látottak? – kérdezi az ifjú hölgy.
– Tetszett, hogyne tetszett volna! De miért vetítették le mindezt a nyugdíjas egybegyűlteknek? Hamarosan ismertté válik ez is a Fábián-házaspár számára.
A menedzser hölgy a nyaralási szokásaik felől érdeklődik, majd szép, színes prospektusokon is megmutatja a filmen látottakat. Aztán hatalmas papírlapokat és filctollakat (három különböző színűt) vesz elő és beszél, beszél, miközben az általa elmondottakat vázlatosan is szemlélteti a lapokon. Elmondja, hogy a filmen bemutatott szállodalánc lakosztálya (az országban bárhol) megvásárolható a vendégek által.  Milyen előnyös, mert az embernek minden évben van hol nyaralnia! – mondja. Ráadásul a saját nyaralójában! És ez az ingatlan átörökíthető a családtagokra. Sőt! Az időnkénti karbantartásokhoz, esetleges káreseményekhez a Hotel … Club X. forinttal hozzájárul.
A levegőben csak úgy röpködtek a milliós nagyságrendű összegek. Ám csak nekik-, és csak a mai napon köthető meg az üzlet jutányos áron(!). És mire a házaspár feleszmélne a hosszan-tartó, több mint kétórás agyzsibbasztó üzleti ajánlatok sorozatából, a menedzser hölgy felemeli a kezét, és egy távolabbi asztaltól odainti a főnökét:
– A vendégeknek tetszettek a látottak, s már csupán a konkrét árösszegre kíváncsiak- közli.
A rendkívül szívélyes hangú férfi elmondja, hogy a szállodai lakosztály ára tizennégymillió … százezer forint, de nekik-, csakis a mai napon-, 1 760 000-ért megvásárolható.
Az üzlet Fábiánékkal természetesen nem köttetett meg. Ugyan már, miből is?!
A házaspár egymásra nézett és szinte mindketten egyre gondoltak. Hiszen ők „fél szavakból is megértik egymást”, míg ezek a „derék” marketingesek a sorsolás mézesmadzagával hitegetik a gyanútlan polgárt.
A reklám marketing ezen az estén is ott ólálkodott a teremben, hogy hatalmas, mindent- és mindenkit bekebelező csápjaival megfelelő áldozat(ok)ra találjon… Fábiánék (is) megkapták az ígért, félévre szóló, kedvezményes kártyát, az „ajándékot” és csalódottan távoztak. Elme-nőben még hallották amint az egyik vendég az ünnepi vacsora felől érdeklődik. A megszólított menedzser pedig mosolyogva felet: – Ezt ígérték? Úgy látszik a kolléganő túlteljesítette a feladatát.
A Fábián házaspár otthon megnézte a kedvezményes kártyához csatolt tájékoztató listát.
Nos, tanulságul álljon itt néhány-, kedvezményes áron is igénybe vehető szolgáltatás: … szépségszalon –10%, … videostúdió –20%, …biliárdclub –30%, …fafaragó –20%, …fordítóiroda –10%, …designstúdió –10%, …esküvői ruhaszalon –10%.
Szép lista, nemde? Nyugdíjasoknak!

Földes Lászlóné – Debrecen